Københavns Kommune

Skarp og struktureret vagtplanlægger til Demenscentret Pilehuset

Søg jobbet

Område
Politik og administration
Ansøgningsfrist
Arbejdstid
Fuldtid
Jobtype
Fastansættelse

Er du verdensmester i at holde overblik, er du yderst struktureret, og er du altid et skridt foran med dine opgaver?

Trives du samtidig på en travl arbejdsplads, hvor humøret er højt og det gode samarbejde er intakt?

Så er du helt sikkert vores nye kollega til en nyoprettet stilling som vagtplanlægger.

Hos Demenscenteret Pilehuset, som er en specialiseret enhed for borgere med demens med 122 borgere og 200 ansatte fordelt på seks afdelinger, ønsker vi at frigøre endnu mere tid til vores beboere og en hverdag med oplevelser, som fremmer deres livskvalitet. Derfor har vi brug for en ny kollega, som er vagtplanlægger, og som kan hjælpe og understøtte os i vagtplanlægning.

Som vagtplanlægger er du ansvarlig for at

  • sikre en stabil og fremadrettet vagtplanlægning i samarbejde med afdelingslederne
  • sikre effektiv vagtplanlægning i overensstemmelse med gældende overenskomster og lokalaftaler
  • sikre at vagtplanlægningen sker efter principper og standarder for god vagtplanlægning i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
  • sikre daglig kontakt med afdelingslederne med henblik på bedst mulig planlægning af dagen
  • supportere ledelsen med analyser og bidrage til at optimere vagtplanlægningen, så ressourcerne bruges så hensigtsmæssigt og effektivt som muligt
  • ledelsen er opdateret med hensyn til ændringer i arbejdstidsregler og vagtplanlægningssystemet i KAS
  • varetage budget/økonomi – vagtplanerne skal udfærdiges på den mest økonomiske måde
  • dagsplanerne er ajourførte og bliver fulgt
  • føre rettelser (fx sygdom) på vagtplan
  • sikre overblik over lokalaftaler og personalepolitikker af relevans for vagtplanlægningen

Som vagtplanlægger vil nogle af dine primære opgaver være at

  • forberede og understøtte før grundplanlægningen
  • udarbejde grundplan og mødeplan/dagplan (der er forskellige modeller)
  • udmelde mødeplan/dagplan
  • planlægge i forhold til ferier, perioder med høj grad af kursus og anden læringsaktivitet
  • indhente ønsker til ferier, FO, A9 m.fl., som vedrører medarbejdernes ønsker til arbejdstid
  • udbyde vagter i KAS-WEB
  • bidrage med forslag til fordeling af ressourcerne på tværs af plejehjemmet ved sygefravær
  • gennemføre ændring af en medarbejders vagtplan efter afdelingslederens accept
  • formidle forståelse og information om, hvordan en vagtplan læses
  • taste afvigelser
  • anvende Sundheds- og Omsorgsforvaltningens vagtplanlægningssystem (KAS)
  • deltage i vagtplanlæggerforummøder
  • deltage i relevante opdateringskurser

Vi tror på, at du lykkes i denne stilling, hvis du

  • har erfaring med vagtplanlægning – du får selvfølgelig en god introduktion til vores vagtplanlægningssystem
  • har evnen til at arbejde hurtigt og have det store forkromede overblik over store og små opgaver
  • har styr på Microsoft Office-pakken og er rutineret it-bruger (det er ikke et krav at kende København Kommunes vagtplanssystem, men en fordel)
  • har kendskab til arbejdstidsregler og overenskomster
  • har stærke tværfaglige samarbejdskompetencer og hurtigt kan sætte dig ind i forskellige fagligheder og arbejdsgange
  • har gode analytiske evner og organisatorisk forståelse
  • kan planlægge, prioritere og er god til at arbejde struktureret
  • kan arbejde selvstændigt, systematisk og bevare overblikket
  • kan lide at finde de gode løsninger
  • er selvkørende, målrettet og trives med ansvar og korte deadlines
  • har kendskab til og erfaring med overenskomster og arbejdstidsregler, samt at læse og forstå tolkningen af disse
  • er rummelig og professionel og kan gå i dialog med medarbejdere og ledere på en god og imødekommende måde
  • er nysgerrig og god til at stille de rigtige spørgsmål, så planlægningsopgaven skaber værdi for driften

Vigtigst er det, at du er en person med masser af gåpåmod, som forstår dig på at holde hovedet koldt i travle perioder og har en imødekommende og serviceminded tilgang til både mennesker og alle typer af opgaver. Og så tør du også godt selv gå foran med opgaver og lære nyt. Det er en fordel, hvis du har en uddannelse eller kendskab indenfor sundhedssektoren. Har du en anden relevant uddannelse og mener, at du har de rette kompetencer og at vagtplanlægning lyder sjovt, så hører vi gerne fra dig. 

Motivation, godt humør og højt til loftet

Hvis du kommer med den rette tilgang til jobbet, får du en arbejdsplads med engagerede kollegaer, som passer på og motiverer hinanden. Du får mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt et sted, hvor der er højt til loftet og plads til, at du kan bidrage med dine gode idéer. Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi kommer glade på arbejde og spreder god stemning, og hvor ledelsen er nærværende og lyttende. 

Da vi har højt til loftet, er der særligt gode muligheder for, at du kan sætte dit præg på, hvordan opgaverne løses mest effektivt.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen er en fuldtidsstilling med ansættelse fra den 1. februar 2026 eller efter aftale.

Mere information

Vi vil altid gerne fortælle mere om stillingen og Pilehuset, så du mere end velkommen til at kontakte souschef Adis Crneta på 38 27 40 04.

Du kan også læse lidt mere om os her.

Søg via linket senest søndag den 4. januar 2026

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk