Københavns Kommune

Praktisk information om Eilersminde

Find praktiske informationer om blandt andet boligerne, husleje, økonomi og tilbud på Eilersminde.

Fakta om Eilersminde

Adresse
Ruten 14
2700 Brønshøj
Driftsform
Kommunalt plejehjem
Ventetid
Ingen data

Det var ikke muligt at udregne ventetid for plejehjemmet. Læs om udregning af ventetider

Antal boliger
120
Værelsestype
1-2 værelser og parboliger

Boliger

Vis alle

Om boligerne

På Eilersminde har vi 16 et-rums boliger, 102 to-rums boliger og to parboliger fordelt på fire etager. Boligerne er ml. 63-70 m2, og i flerrumsboligerne er der monteret skillevæg. 

Alle boliger har eget badeværelse, tekøkken samt garderobeskab. Der er mulighed for loftslift i alle boliger. 

De fleste boliger har fransk altan, og enkelte boliger har udgang til terrasse.

Alle boliger har en kaldeknap i stuen og på badeværelset, så du altid kan komme i kontakt med en medarbejder.

Tv og internet

Der er internet forbindelse i alle boliger – Det betaler du automatisk for sammen med din husleje.

Hvis du ønsker at se TV, skal du bestille en streamer, da TV’et kører via internetforbindelsen i din bolig.

You see streameren kan bestilles via You See, klik her for at bestille You see streameren eller på tlf.: 70 70 40 40 .

Der kan også streames andre app baserede løsninger over internettet, dog kan du ikke benytte You See TV boks.

Du skal altså ikke oprette internet abonnement, da det allerede er i boligen og betales over huslejen via antennebudget.

Eilersminde har fuldmagt til tilmelding hos You See. Du kan få udleveret blanketten ved at henvende dig i administrationen.

Eilersminde har valgt, at alle afdelinger på plejehjemmet har fjernsyn i den fælles opholdsstue. Her kan du se alle programmer fra You See’s Grundpakke gratis.

Husleje og økonomi

På Eilersminde skal du betale husleje, indskud, el, vand og varme. Huslejen afhænger af størrelsen på din bolig og varierer fra 8.403 til 9.543 kr.

Indskud er fra 42.402 til 48.459 kr.

Du kan søge om boligstøtte til huslejen og om lån til at betale indskud. Vi hjælper dig gerne med at søge.

Læs mere om husleje, boligstøtte og lån til indskud

Derudover skal du regne med at have udgifter til for eksempel medicin, briller, frisør, fodpleje, tøj, transport, tv-pakke, telefon m.m. 

Du kan også købe en servicepakke. Læs om servicepakken under overskriften 'Tilbud'.

Betaling af regninger

Du er selv ansvarlig for at betale dine regninger. Vi vil dog gerne hjælpe dig med at tilmelde dine regninger til PBS, så betalingen foregår automatisk.

Hvis du ikke selv er i stand til at stå for din økonomi, kan dine pårørende søge om at blive værge for dig. Hvis du ikke har nogen pårørende, eller hvis dine pårørende ikke ønsker at være værge, kan du få hjælp af kommunen.

Beboerbank

Vi anbefaler, at du ikke har for mange penge liggende i din bolig. Derfor har vi en beboerbank, hvor du kan indsætte op til 2.000 kroner.

Banken har åbent tre gange om ugen - mandag, tirsdag og fredag mellem kl. 10-12.

Derudover kan du eller dine pårørende sætte penge ind på din konto ved at overføre dem via banken.

Husk at skrive dit fulde navn, plejehjem og bolignummer, når du overfører penge via banken. Ellers kan vi ikke se, hvem der har overført pengene.

  • Eilersminde kontonummer: Reg. nr: 0216, Kontonr. 4069179002

Vi fører naturligvis regnskab over, hvor mange penge du sætter ind eller hæver. 

Parboliger

Eilersminde har to boliger til par. Parboligerne er to-rumsboliger.

Lejekontrakt og boligselskab

Boligerne på Eilersminde Plejehjem udlejes af boligselskabet KAB. Du skal selv underskrive den lejekontrakt, som KAB sender til dig. Pårørende må kun underskrive, hvis I kan fremvise en værgebeskikkelse eller fuldmagt.  

Boligselskabet SAB sørger for at vedligeholde boligen, og at den er istandsat og gjort rent, inden du flytter ind. De sætter også et navneskilt op foran din bolig.

SAB tager sig af lejligheden og dens udstyr, fx:

  • vandhaner, der drypper
  • toiletter, der ikke skyller
  • vinduer og døre, der ikke fungerer
  • varme og ventilation
  • nøglekort og lignende.

Har du eller dine pårørende behov for kontakt til KAB eller SAB, kan I kontakte boligselskaberne på følgende måder:
Telefon eller mail - kontakt KAB (kab-bolig.dk) eller SAB - Bedre boliger for alle i hovedstaden (sab-bolig.dk)

Husk at oplyse/notere dit navn og bolignummer, og hvad du ønsker hjælp til.

Besøg

Din bolig på Eilersminde er dit eget hjem. Din familie og venner er derfor altid velkomne til at komme på besøg.

De kan også spise med, hvis de betaler for det og tilmelder sig. Vær opmærksom på tilmeldingsfrist. 

Forsikring

Du skal selv sørge for at tegne indboforsikring, hvis du ønsker det.

Værdier

Vi anbefaler, at du opbevarer værdier, smykker eller lignende hos dine pårørende eller i en bankboks. Vi erstatter ikke værdier, der er forsvundet.

Elektroniske nøgler

Eilersminde bruger elektroniske nøgler. 

Du får udleveret én nøgle, som er kodet til netop din bolig og til at komme ind på plejehjemmet udefra. 

"Dine pårørende har mulighed for at få en nøgle mod en betaling på 158 kr. Udlevering af nøgle skal aftales med SAB. Hvis din eller dine pårørendes nøgle bliver væk, skal I erstatte dem.

Det er vigtigt, at du giver afdelingens personale besked, hvis nøglen bliver væk. På den måde kan vi hurtigt deaktivere den, så den ikke længere virker.

Husdyr

Du kan ikke have dit eget husdyr med på Eilersminde, men vi har akvarier med fisk på alle etager. Vi får også jævnligt besøg af TrygFondens besøgshunde. Dine gæster er velkomne til at have husdyr med på besøg, dog skal husdyr på besøg blive i din bolig.

Indflytning

Når du er flyttet ind på Eilersminde, har du selv ansvaret for at betale husleje, el, varme m.m. Du medbringer dine egne møbler, billeder, lamper, tv, radio, gardiner osv. ved indflytningen og sørger selv for at medbringe dyne og hovedpude, som kan vaskes. 

Der er el-plejeseng, madras og skabe i boligen. 

Din bolig er også en arbejdsplads for plejehjemmets medarbejdere. Derfor er det vigtigt, at du indretter den, så der er plads til, at de kan arbejde. Vi fraråder derfor, at du lægger løse tæpper i din bolig, da du og medarbejderne kan falde i dem. Vi anbefaler også, at du sørger for god belysning i din bolig.

Hvis du skal have udført el-installationer, skal plejehjemmets autoriserede installatør gøre det. Du betaler selv regningen.

Flytning af adresse

Du eller dine pårørende skal selv sørge for at melde flytning til Folkeregistret. 

Velkomstfolder

Når du flytter ind på Eilersminde, får du udleveret en velkomstfolder. Her er der beskrevet en række forhold, som forhåbentlig gør din indflytning nemmere. 

Fraflytning og dødsfald

Når en beboer dør, er det de pårørende, der står for at pakke beboerens ting ned og opbevare dem. I forbindelse med tømning af boligen udfylder de pårørende en rydningserklæring, som giver dem ret til at opbevare boet. De pårørende må dog stadig ikke disponere over beboerens ting, før de har fået en skifteretsattest. 

Hvis en beboer ikke har pårørende, kan plejehjemmet stå for at pakke beboerens ting ned og opbevare det på anden lokation på boets regning.

Der er af pladshensyn ikke mulighed for opbevaring af ejendele på plejehjemmet.

Vær opmærksom på, at beboerens bolig skal være tømt hurtigst muligt, og gerne inden for en uge efter, at beboeren er død.

Opsigelse af husleje og abonnementer

Eilersminde sørger for at opsige beboerens lejekontrakt hos boligselskabet KAB. Vi hjælper også med at afmelde aftaler med Københavns Kommune, fx madordning, rengøringsartikler m.m.

Pårørende skal selv sørge for at opsige abonnementer til tv, telefon, avis m.m.

Tilbud

Vis alle

Servicepakke

Du har mulighed for at købe en servicepakke, som blandt andet indeholder mad, vask, rengøringsartikler osv. 

Når du flytter ind, aftaler du med os, hvilke ydelser du ønsker. Det er frivilligt, om du vil købe ydelserne.

Læs mere om servicepakken og se priser

Klippekort

Klippekortet er en ordning, der giver dig mulighed for at få en halv times ekstra hjælp og støtte om ugen.

Læs mere om klippekortet

Fodterapeut og frisør

Fodterapeut

Eilersminde samarbejder med en autoriseret fodterapeut, som kommer efter aftale. 

Medarbejderne hjælper dig gerne med at bestille tid hos fodterapeuten. 

Du betaler enten kontant eller forud via PBS. Vær opmærksom på, at du kan søge om tilskud til behandling hos en fodterapeut.

Frisør

Eilersminde samarbejder med en frisør, som har salon i huset og kommer to gange om ugen.

Medarbejderne vil gerne hjælpe dig med at bestille tid hos frisøren.

Du betaler enten kontant eller via girokort, som frisøren udleverer. Det koster et mindre gebyr, hvis du betaler via girokort.

Læge

Du kan vælge at beholde din egen læge, hvis ikke lægen ligger for langt væk fra plejehjemmet. Du kan også vælge vores plejehjemslæge eller en anden læge i nærheden. 

Hvis du ønsker at skifte læge, skal du udfylde et skema og aflevere til medarbejderne senest fem dage efter, du er flyttet ind.

Omsorgstandpleje

Omsorgstandplejen har klinik på 4. sal og kommer efter aftale. 

Du kan bruge Omsorgstandplejen, hvis du fysisk eller psykisk ikke er i stand til at komme hen til en almindelig tandlæge.

Omsorgstandplejen vil sørge for, at dine tænder og proteser bliver undersøgt regelmæssigt og bliver behandlet, når du har brug for det.

Læs mere om omsorgstandpleje (voksentandplejen.kk.dk)

Kontaktperson, forventningssamtale og indflytningssamtale

Når du flytter ind på Eilersminde, får du en kontaktperson, som er ansvarlig for at lære dig og din familie at kende, og få aftalt hvilken omsorg og pleje, du har behov for.  

Det er derfor vigtigt, at der god kontakt mellem dig og din kontaktperson.

Når du har boet på Eilersminde i 2-3 uger, inviterer afdelingslederen og din kontaktperson dig og evt. dine pårørende til en forventningssamtale.

Samtalen handler om, hvordan det går, og om der er noget, du har brug for, at vi gør anderledes. Vi aftaler også, hvem af dine pårørende, kontaktpersonen evt. skal kontakte, hvis du har brug for nyt tøj, eller hvis du fx skal til frisør eller læge.

Efter tre måneder inviterer vi dig til en evaluerende indflytningssamtale med din kontaktperson og afdelingslederen.